Leidingwerk

Even ter controle naar de huisarts. Routinecheck. Of ik nog even plaats wil nemen in de wachtruimte. Gedwee doe ik wat mij gevraagd word. In de wachtruimte zitten al een aantal mensen., 2 vrouwen, een man van in de 40 en tegenover mij zit nog een mollige, kleine man. Eind in de 80 schat ik. Aardige man. Zo zitten we allebei te wachten tot we de doktersruimte mogen betreden. Hij kijkt mij scherp aan en begint zomaar te vertellen: “Ach man het is wat. Ik heb last van mijn thermostaat. De dokter heeft gekeken. Ja joh, hij heeft mijn ster gevingerd en toen vertelde hij dat mijn thermostaat kapot was. Het kraantje beneden blijft steeds druppelen. Zo lastig… Ja joh, nu gebruik ik van die standaard onderbroeken van die pillendraaiers…. ’t Is net een luier…” Dan even niks, maar even later gaat hij onverdroten verder: “Bij die tikker is ook een klep kapot. Ja joh, het elastiekie van die klep is uitgerekt, nu sluit ie niet meer goed. Ik denk dat ie valse lucht trekt…. Ik heb er koorts van gehad, dus hup weer naar die kwakzalver. Kreeg ik zetpillen. Nou die had ik net zo goed in mijn reet kunnen douwen want die hielpen niet. Als het zo doorgaat dan geef ik de pijp aan ome Jan”. “Aan Maarten?” zei ik. “Aan wie?” vroeg de man. ik maakte een ‘laat-maar-beweging. “Mankeer jij ook wat?” Ik antwoord: “Welnee man, ik ben zo gezond als de ziekte”.

 

Geef een reactie

