De pisstop

De vakantie is echt voorbij. De deur is op slot gedraaid. De laatste tas stapel ik op de andere bagage en sluit de deur van de auto. De sleutels van onze vakantiewoning breng ik naar Stephane, de buurman, en gooi ik zoals afgesproken door de brievenbus. Voor de laatste maal kijken we nog even naar dit idyllische plekje. Ik start de motor en draai de auto vanuit het grasveldje de weg op. Binnendoor rijden we nog een tijdje door dorpjes en weggetjes met aan weerszijden uitgestrekte zonnebloemvelden en wijngaarden. Dat vind ik altijd prettiger dan direct over de snelweg. Zo zijn we nog net even wat langer in Frankrijk.

Inmiddels rijd ik nu al een paar honderd kilometer huiswaarts. Op de radio schalt Virginradio door de speakers en af en toe zing ik mee. Het wordt tijd om nu toch echt even de benen te strekken. Langs de zijkant van de weg doemt er een bord met ‘Aire de huppelepup’ op. Ik besluit deze te volgen. Even een broodje, even wat drinken, even de benen bewegen en even een plas doen. Aan de rand van de aire is er een parkeerplaats vrij. De auto draai ik het parkeervak binnen. De radio en de navigatie zet ik even uit.
Met de hond loop ik langs de heggetjes en over het gras. Hij pist of zijn leven er van af hangt. Er staat zoveel druk op dat ik elk moment verwacht dat een stronk uit de heg omvalt. Het werkt aanstekelijk, nu moet ik zelf ook. De hond doe ik weer in de auto, ik sluit de deur en loop langzaam naar het tankstation annex verkooppunt van etenswaren. Van uit de verte zie ik al de bordjes met de richting naar de toiletten. Het is er druk. De enige vrije urinoir is voor mij. Ik zip mijn rits naar beneden en sta in de plashouding… Naast mij staat een vlotte kerel van ik schat, een jaar of veertig. Een Vlaming, dat hoor ik aan zijn praten. Maar tegen wie praat hij? “Ach, kom aan nou!… Schiet op dan!… Doe het!… Toe dan manneke!… Ah…ja. JA!” En het water klettert in de pisbak. Voor allebei luchtte het op. Ik was mijn handen en vraag mij oprecht af, zou de pielemoos van deze man ook uit zijn hand eten?

Geef een reactie

