Hitte

Het beloofd in het weekend weer aangenaam te worden. In het weekend pas. Hitte, heerlijk om lekker bruin te worden en voor mijn gemoedsrust. De temperatuur is na een periode van te hoge temperaturen voor de tijd van het jaar op een niveau van herfst, volop regen en 12 – 13 graden. Buiten hè? Binnen niet, binnen is het subtropisch! Vrouwlief heeft de CV opgejaagd tot 24 graden. Ik zweet zowat de billen uit mijn string. Kanarie zeg, wat een hitte. Je zou binnen gewoon bananen kunnen kweken. Is geen enkel probleem met deze temperaturen. Maar ja, mijn meissie heeft het koud. Ze heeft ook echt koude handen, ze rilt. En nee, ze is niet ziek. Ze mankeert niets, maar de buitentemperatuur stokt bij 13 graden. Dat is onder de magische grens van 25 graden waarbij zij weer tot leven komt. Ze is ook chagrijnig door de kou. In haar bijzijn noem ik dat kriegelig (is beter). Met een beteuterd gezicht en een dikke fleece trui aan zegt ze dat ze de kachel nog een KLEIN BEETJE HOGER wil zetten, het is zo koud. Hitte heeft ze nodig. De zon brandend op haar huid, bijna spinnend op een deckchair in de tuin, komt ze dan weer helemaal tot leven. Alles gaat dan in tropisch ritme.  Haar thee bij de hand. Zonnebrandolie bij de hand. Een constante glimlach op haar gezicht vanwege die temperaturen. Nee, geef mij de zomer maar met hitte.

Vanwege de beschreven huidige binnentemperaturen loop ik dus zomer en winter, voorjaar en najaar in poloshirtjes en T-shirts anders is er geen houden meer aan. Nee niet in korte broek, maar het scheelt niet veel. Laatst was het zo bar dat ik in staat was om slechts gekleed in mijn trouwring een statement naar haar te maken. Heb ik maar niet gedaan. Vond ik toch net iets te. Overdrijven is tenslotte ook een vak.

Geef een reactie

