Waarheen… leid de weg…

Afbeelding

Jarenlang stond de vakantiebestemming al vast: Noord-Frankrijk, Nord-pas-de-Calais, het plaatsje Alette. Een boerderijtje op een heuvel met uitzicht over een klein dal en uitzicht op een opgaande heuvel. Met op die heuvel maar zat wild, een ree hier, een fazantje daar. En dan ineens is die heerlijke plek niet meer beschikbaar, weg, verkocht. De plaatsen passeren mijn gedachten. Boulogne-sur-Mer, Le Touquet-Paris-Plage, Berck om er een paar te noemen. Fijne plaatsen om te wandelen, te winkelen, te zonnen, te eten. De lokale markten voor mijn rillettes, worsten en kaasjes. De rust, de ruimte, het zijn, het is er niet meer voor ons.

Ik val in een soort van gat. Want waar gaan we nu heen? Voor vrouwlief is dit een mogelijkheid om de zon als doorslaggevende factor op te voeren. En eigenlijk wel terecht. Jarenlang gingen we naar Noord-Frankrijk met temperaturen die gelijk zijn als die van Nederland. Regende het in Nederland, dan ook in Alette. Scheen de zon in Nederland, dan ook in Alette. Temperaturen die varieerden van 20-25 graden in de zomer. Mevrouw Brand ambieert temperaturen VANAF 25 graden. We zijn ons suf aan het zoeken naar mooie en warme bestemmingen. De conversatie verliep ongeveer zo:

  • Wat te denken van Bali? – FOUT- Ben je wel goed bij je hoofd, lieverd?
  • Is Vietnam wat? – FOUT- Mankeer je iets aan je gehoor, Lieverd?
  • Kan ik je overhalen om naar Hawaï te gaan? – FOUTER- Schat, heb je dan een monsteropdracht binnengehaald?
  • De Seychellen? – FOUT- Wil je nog dat ik reageer?
  • Frankrijk, ik word daar altijd blij van? – FOUTST- Been their, done that.
  • Portugal een optie? – BETER – Oh,… Portugal klinkt leuk De prijs lijkt ook leuk.
  • Madeira dan? – BEST – Ja, ja dat ziet er leuk uit!

Nu nog een tijdje laten bezinken en er in berusten dat het toch zomaar wat anders kan worden. Maar toch, het appartement ziet er mooi uit. Krijgt goede recensies. Is betaalbaar. Is beschikbaar in de periode wanneer we willen gaan. Maarre… Kaapverdische Eilanden ziet er ook heel leuk uit. Witte stranden, zon, zee, palmen. Ik begin er maar niet meer over. Madeira. dat ziet er echt wel leuk uit. Mooie appartementen. Mooie ligging. Goede temperatuur (boven de 25 graden = harde eis). Dus het zou zomaar kunnen.

Eén reactie op “Waarheen… leid de weg…

  1. Ik ben een echte natuurliefhebber en ben vorig jaar met mijn man naar Madeira geweest. Een uitgebreid foto-reisverslag staat op mijn wordpress. Misschien zal dat je twijfel wegnemen. Het is er beslist de moeite waard. En op de dagelijkse markt in Funchal kun je heerlijkheidjes genoeg kopen beloof ik je.
    Groetjes, Sandra

Geef een reactie

