Ik ben het

De laatste maanden is het mij al verschillende keren overkomen; een voor mij onbekend iemand stapte op mij af en vroeg: ” Ben je het? Ben jij het echt? Ben jij Jan Brand?” Het overkwam mij tijdens een jachtdag elders in het land. Het overkwam mij tijdens een netwerkbijeenkomst. En ook overkwam het mij op een beurs. En als ik dan met ja antwoord worden deze personen euforisch. Ik voel me dan zo opgelaten. “Ik twijfelde even omdat je die hoed niet op hebt.” en “Jij hebt mijn boek geschreven!” “Welke?; vroeg ik nog, maar dan kwam geen antwoord meer op. Handen worden geschud. Een stevig klap op mijn schouder of op mijn rug, waarbij ik toch even moest hoesten omdat de lucht uit mijn longen kortstondig weg was.

Ik voel mij vereerd hoor, dat wel, maar zo veel aandacht hoef ik niet. Het kan zijn dat ik aangesproken werd vanwege het feit dat de bewuste persoon mij herkende van een foto van de website Jan Brand Zweetwerk of vanwege de boeken Jachtige Krabbels of Gedane Zaken die ik heb geschreven. Maar ja, ik ben het dan weer wel;… trots.

Geef een reactie

