Blender of blunder?

Januari. De feestdagen alweer enige weken achter de rug. Op naar de lente.

Nog wel een leuk kerstgeschenk uitzoeken. Mijn vrouw heeft voor de feestdagen van haar werkgever een bon gehad waarmee ze zelf een kerstgeschenk kan bestellen. Het varieert van een frituurpan, blender, wellnessdag, abonnement op een tijdschrift, badjas tot een boek naar keuze. Ze heeft geen idee wat ze wil bestellen. Ik wel! Ik stel voor de blender te kiezen, tenslotte wil ze al heel lang zo’n apparaat wat moeiteloos en in een handomdraai uien snijdt zonder dat de tranen over de wangen biggelen. “Maar weet je zeker dat dit zo’n apparaat is om te snijden?”; vraagt ze nog. “Ja, natuurlijk weet ik dat zeker. Wie staat hier nou altijd in de keuken te experimenteren? Je kan er verdorie tennisballen mee pureren. Kom op zeg.”; zeg ik nog. En overtuigd wordt de bestelling geplaatst. Een blender.

Een aantal dagen later wordt er een pakket bezorgd. De verassing. Het verlate kerstpakket! Ja, hij zit er in. De blender is er. Een groot bekerglas met aandrijving. Twee snelheden: snel en verdomd snel. Mooi! Handig! Ziet er perfect uit!

Zorgvuldig lees ik de gebruiksaanwijzing: ‘Voor het maken van sauzen, pesto’s en smoothies’. Dat staat er. Niks over het hakken van groenten zoals uien. Niks over gepureerde tennisballen. En mevrouw Brand wilde alleen maar een makkelijk apparaat om uien te hakselen. Och, een hakselaar zo heet zo’n ding! Pfff, blunder!

Geef een reactie

