Jonge dokter, die dokter

Gisteren lag er een envelop op de mat. Een brief van mijn dokter. Hij wil mij zien. Zo, dacht ik nog, en wil ik dat ook. Hij geeft een feestje. Zo zo. Bij nadere bestudering blijkt de beste man te stoppen met zijn werk. Zo jong al? Hoe oud zou ie zijn? 54 of 55? Ouder echt niet. In de brief staat dat ie al 40 jaar in het vak zit. Nou, dan was ie 14 – 15 jaar toen ie begon als arts. Lijkt mij wat jong. Ik kijk nog eens naar de foto bovenaan de brief. Ja aan de foto te zien was ie met zijn 14e begonnen als arts. Maar nee dat kan niet. Ik lees de brief verder en zie de regel dat ie met 65 jaar stopt als arts en met pensioen gaat. Of ik een borreltje kom drinken samen met de andere patiënten. Nou nee, zo’n band heb ik nou ook weer niet met de beste man. Toch voelde hij als ‘mijn’ dokter.

Geef een reactie

