Een mijmermomentje

Een mijmermomentje, daar heb ik best zin in. Alle zaken eens op een rijtje zetten. Dromen voorbij laten komen en proberen de richting te bepalen om die dromen werkelijkheid te laten worden.

Ik zie het voor me; van ZZP’er naar een bedrijf met 5 of 6 medewerkers. Allemaal mensen met hart voor de zaak. Aanpakkers. Mensen met een-niet-lullen-maar-pellen-mentaliteit. Een bedrijfspandje zie ik wel zitten. Niet te groot maar wel groot genoeg om mensen op een nette manier te ontvangen of te trainen. Naamsbekendheid die bij de top van Nederland behoort. Een Landrover Defender als bedrijfsauto. Meer continuïteit in de opdrachten. Nu is het hollen of stilstaan. Het zijn wel allemaal zaken die er wat mij betreft gaan komen!

Doordat de zaken zo goed gaan wordt de wens van een huis in Frankrijk plotseling werkelijkheid. Zomaar ineens krijgen mijn vrouw en ik het aanbod een huis in het noorden van Frankrijk over te nemen. Een huisje op de heuvel. Een authentiek Frans huis. Een huis met ruimte er omheen. In het ochtendgloren treed er een ree met haar reekalf uit het bos en kijkt nietsvermoedend om zich heen. Aan de achterkant van het huis een groot terras met een stenen tafel onder een grote olijfboom. Een stuk van het land is klaar gemaakt voor groenten, kruiden, olijf- en fruitbomen. Een ander stuk is omheint zodat de honden daar lekker kunnen ravotten. Even later zijg ik in een fauteuil neer en pak een fles Grenache-rosé om mijzelf weer eens in te schenken.

Vrouwlief ligt in bikini, ongeacht de grootte, model of kleur, op een ligbed in de volle zon bruiner te bakken dan wat ze al is. Ik hoef niet eens mijn ogen dicht te doen om dit voor me te zien.

Tja, ik mijmer maar verder en neem nog maar een slok van mijn inmiddels lauw geworden koffie. Waar het hart vol van is, daar is de redding nabij. Of iets dergelijks.

Geef een reactie

