Camouflage

Al enige tijd heb ik een fantastisch pak. Het draagt makkelijk. Het zit lekker wijd. Er zit een 3D-blaadjes motief op. Bijpassende laarzen. Nee, het is geen kostuum. Een Ghilliepak, een camouflagepak.

Zo’n Ghillie-camouflagepak werkt echt. Je hebt het in verschillende motieven, van grassen wat in draden langs je lichaam hangt tot blaadjesmotief in zomerse of herfstkleuren. Mijn pak  is van dat vitrageachtige stof met hierop in herfstkleuren een blaadjesmotief. En verdorie het werkt nog ook. Geen dier wat je ziet zitten of staan. Dit pak gebruik ik tijdens duiven- of kraaienjacht en soms tijdens eendenjacht vanaf de kant. Een andere optie is jagen vanuit een schuilhut met bijvoorbeeld camouflagenet. Groot voordeel van zo’n Ghilliepak is dat je lekker mobiel bent. Een nadeel is dat je ergens moet gaan zitten in soms lastige houdingen waardool je onderstel slecht doorbloed raakt met als gevolg een slapend been of tintelingen in je bil.

Nog een nadeel is dat je dit pak niet in een perceel moet dragen waar ook publiek vrijelijk mag wandelen. Lopen er nietsvermoedende wandelaars voorbij en je beweegt dan net. Volgens mij bevuilen ze zichzelf waar je bij staat of ligt. Nou dan heb je toch even wat uit te leggen. “Nee mevrouw, ik ben geen terrorist. Ik ben op duiven aan het jagen”. “Tja, en mijn moeder heeft een kanarie van zestig kilo. Huhhuh”.

Geef een reactie

