Uhm….. 60 kleuren rood?

Als we na een vermoeiende reis met de nodige tussenstops het vakantieadres bereiken geef ik mij over aan mijn vermoeidheid. Het is een mooi, netjes onderhouden vakantiepark en er is werkelijk van alles te doen. Een groot park met, tennisbanen, een fitnessruimte, jeux des boules-banen, badminton- en volleybalvelden en meerdere grote en aantrekkelijke zwembaden. Zat te doen dus. In deze streek lopen de temperaturen al snel op tot tropische waarden. Heerlijk.

Voordat we ons overgeven aan de heerlijke verlokkingen van de vakantie rijden mijn vrouw en ik eerst even naar zo’n megasupermarkt om de eerste inkopen voor de komende dagen te doen. Pas dan gaan we de vakantie echt vieren met een flesje wit, wat kaasjes en wat worst.

Temperaturen van 38 graden lokken ons naar het grote zwembad naast de tennisbanen. We vlijen onze badlakens op de tegels nabij het zwembad. Ik pak mijn boek tevoorschijn en begin te lezen. De zon brand op mijn huid. Vrouwlief smeert zichzelf nog even in en gaat languit op het badlaken liggen.

Kinderen en volwassenen spetteren en plonzen in het water om verkoeling te zoeken. Af en toe voel ik een spetter van de bommetjes makende kinderen. Ik ga wat rechtop zitten omdat ik een stijve rug krijg. Dan zie ik een jonge vrouw het zwembadterrein binnenkomen. Ze kijkt wat in het rond om te zien waar zij zal gaan liggen. Het is een vrouw van rond de dertig. Slank. Mooi lang donker haar. Een mooi gezicht. Een slank figuurtje. Mooie benen. Slechts gekleed in een pareo met een dunne linnen blouse. Op hoge hakken paradeert ze het zwembad door. Onder de blouse steken de tepels hard en fier naar voren op de mooie ronde borsten. Elke man ziet haar en is alert.

Langs het pierenbadje en het diepe bad schrijdt zij langzaam, zich bewust van alle aandacht, langs alle mensen dichterbij. Ze komt onze kant op. Op vijf meter afstand blijft ze staan. Ze zet haar tas neer en haalt er een badlaken uit en spreidt die op de grond. Langzaam doet zij de blouse uit. Er staat duidelijk wat in knop, want de tepels steken stijf vooruit. De schoenen met hoge hakken worden langzaam uitgetrokken en naast de tas gezet.

Geen enkele man heeft nu nog oog voor het water, laat staan voor de kinderen, die daarin rond zwemmen en dreigen te verzuipen.

Langzaam, alsof zij weet dat zij door iedere man bekeken wordt, haalt zij de strik uit de pareo en wikkelt deze van zich af en vouwt deze met precisie op en stopt deze in haar tas. Ze heeft nu nog uitsluitend een klein, van vrolijke kleuren voorzien stringbikinibroekje aan. Met alle ogen op haar gericht staat ze op haar badlaken en draait rond om te zien waar ze met haar gezicht zal gaan liggen. Ze kijk eens om zich heen en nogmaals draait ze rond op haar badlaken besluiteloos hoe zij zal gaan liggen. Een man krijgt van zijn vrouw een por in zijn zij omdat er kwijl uit zijn mondhoek dreigt te lopen.

Iedereen ziet de ronde borstjes met de harde tepels. Iedereen ziet de zachte, strakke, ronde billen. Alsof zij niet weet dat ze bekeken wordt. Een andere man krijgt nu een dreun van zijn vrouw omdat hun kind nu wel erg lang proestend en hoestend moeite doet om letterlijk het hoofd boven water te houden.

Als de vrouw eindelijk een keuze heeft gemaakt gaat zij op haar rug liggen. De tepels wijzen nu hard richting de hemel.

Na vijf minuten kijkt zij wat in het rond en komt half overeind. De vrouw pakt haar tas en is duidelijk naar iets op zoek. Ze haalt een fles zonnebrandolie tevoorschijn. Al om zich heen kijkend draait ze langzaam de dop van het flesje. Ze knijpt een hoeveelheid olie op haar hand en begint haar hals met langzame bewegingen in te smeren. Haar hand glijdt naar beneden en tergend langzaam wrijft zij de olie over haar borsten. Bij een vader van een paar kleine kinderen zie ik nog net wat kwijl uit zijn geopende mond komen. Met weer een kneepje uit de flacon spuit ze weer wat olie op haar hand. Langzaam begint zij haar buik en bovenbenen in te smeren. Vooral de binnenkant van de bovenbenen en haar liezen krijgen van haar extra zorg en aandacht bij het insmeren. Ook nu doet ze dat met langzame bewegingen. De dop wordt weer op de flacon gedaan en verdwijnt in de tas. De vrouw kijkt nog eens om zich heen en met een zachte kreun laat ze zich op haar rug glijden. Nog steeds zijn alle ogen op haar gericht. Een andere man krijgt ruzie met zijn vrouw. Een andere vrouw roept naar haar man, die op de rand van de zwembad met zijn voeten in het water bungelt, dat één van de kinderen dreigt te verdrinken omdat een zwembandje is verschoven.

Een andere vader is afgeleid als zijn dochter de bal naar hem gooit en krijgt de bal in zijn gezicht.

Het is wel toevallig dat in de buurt van de mooie vrouw er diverse groepen jongens ook een plekje komen zoeken in de warme zomerzon. De vrouw bekijkt de groep jongens en besluit dat zij de olie bij haar liezen toch even wat beter in moet wrijven. En natuurlijk moet dit weer langzaam, erg langzaam.

Na ongeveer twintig minuten draait de vrouw zich op haar buik. Nu zijn het haar mooie, strakke billen die het beeld bepalen. Ook ik ben echt even afgeleid.

Na een half uur vindt de vrouw het genoeg. Ze gaat zitten, kijkt om zich heen en staat op. Ze zoekt en pakt haar schoenen en doet ze aan. Langzaam pakt ze het badlaken en vouwt deze secuur op. Elegant verdwijnt het badlaken in de tas. Tegelijkertijd haalt ze de blouse en de pareo tevoorschijn en legt deze op de grond. Ook nu weer pakt zij langzaam de  blouse en trekt het aan. De knoopjes worden voorzichtig tot ver onder haar borsten dichtgeknoopt. Zij buigt zich voorover om de pareo te pakken. De billen staan strak. De borsten zijn duidelijk door de half open blouse zichtbaar. De pareo wordt met zorg strak om de middel gewikkeld en met een strik vastgemaakt. Met de schoenen in de hand pakt ze haar tas op en schrijdt weer langzaam langs de vele mannen die geen oog meer hebben voor hun eigen vrouw, vriendin, kinderen of om het even wat. Het kan niet anders of de vrouw moet zich bewust zijn van het feit dat zij zo bekeken wordt. En wellicht is het haar hier juist om te doen.

Op één of andere manier weet ik helemaal niet meer waar mijn boek over gaat. De lust om te lezen is volledig weg. Ik heb echt totaal geen zin meer om te lezen. Teveel afleiding. Zou dit tafereel alleen in Fréjus voorkomen vraag ik mij dan af, of maak ik gewoon te weinig van dit soort taferelen mee? Ach ja, kennelijk staat niet alleen in de lente de natuur zo mooi in knop. En ik ben gek op de natuur.

Geef een reactie

