Op de grens van koud en warm

Een merel fluit in de tuin. Het is van dat druilerige weer. 14 graden. Motregen, droog en bewolkt, dan weer zon, dan weer motregen. De merel stoort zich er niet aan. Hij fluit naar een vrouw.

Precies in de droge periode, tussen de buien door, pak ik de fiets en ga richting supermarkt. Nog even wat kleine boodschapjes halen. Onderweg kom ik een wat oudere man tegen. Sjaal om, hoed op, dikke jas aan. Waarschijnlijk heeft hij onder de jas een dikke trui aan en wellicht ook nog thermo-ondergoed. Zou zo maar kunnen. Het leven lijkt hem zwaar te vallen. Hij kijkt moe en zorgelijk. Een eindje verderop komt een moeder met twee kinderen mij tegemoet. Vergelijk ik de kleding weer dan lijkt de kleding totaal niet dik ook dat van de kleintjes is voorjaarachtig. Zij fietst op zo’n leuke bakfiets, de twee kleintjes keuvelend voorin.

Bij het winkelcentrumpje aangekomen parkeer ik mijn fiets in de fietsenstalling. De bloemenwinkel heeft weer zomerpootgoed, altijd leuk die vrolijke kleuren.

Ik koop een brood bij de bakker en haal een pak melk bij de supermarkt. In een ooghoek zie ik de slager. Bij de slager moet ik nog een bestelling doen voor varkensdarm en nitrietzout. Binnenkort geef ik weer een workshop worstmaken van wild, dan heb je die spullen wel nodig.

Met de boodschappen in de hand begeef ik mij weer naar mijn fiets. Een hond zit vastgemaakt aan de afrastering bij het fonteintje, en het is nog geen eens vakantietijd en dan al vastgeknoopt. Hij kijkt zielig en blaft de hele boel bij elkaar. Hij is het er duidelijk niet mee eens dat zijn baasje hem heeft achtergelaten om boodschappen te doen. Er komt een vrouw van midden veertig aanlopen. Ze loopt als een zak aardappelen. Slonzig gekleed. Chagrijnig. Die is kennelijk ook aan warmer weer toe.

Er staat een vrouw van half in de dertig met haar zoontje bij haar fiets. Ze heeft ook boodschappen gedaan. Echter denkt zij al dat het zomer is. Een heel strakke witte jeans aan. Een shirtje van, tja het lijkt op een stukje gordijn. Haar zwarte BH zie je gemakkelijk door de stof heen en over dit gordijntje draagt ze een wit bolerootje. Mooie half hoge bruine schoenen. Wel leuk om te zien. Ach, alleen wel jammer van die te strakke witte broek. Ze heeft een grote slip aan. Dat kun je zien door de te strakke broek goed zien. Aan de rechterkant van haar bil is de slip verschoven naar half op de bil. Dat vind ik dan zo zonde. Een mooie vrouw die een heel belangrijk detail over het hoofd ziet. Jammer. Tot overmaat van ramp draait ze zich om en zie ik wat een nog grotere blamage voor de vrouw is: twee grote… um… kamelentenen. Als je dan al maat 36 hebt ga je je billen toch niet in een maatje 34 persen. Twee kegelballen prop je toch ook niet in een knikkerzak? Maar zij deed het. Gemiste kans.

Zelf ben ik een modebarbaar. Ik ben in staat om alle kleuren op elkaar te dragen. Lekker kleurrijk. Of iets met franje. Geweldig. Wel ben ik kritisch op de keuze van anderen. Zo heb ik regelmatig vragen aan mijn vrouw of iets wel of niet kan qua kleding. Ik vind het op zijn zachtst gezegd raar als ik vrouwen over een jeans een korte broek zie dragen. Dat was gek aldus mijn vrouw. Bij de vrouw die over een jeans een mini-jurkje droeg was het oordeel dat dit niet raar was. Dit was geen jurkje, maar een tuniek. Dit kan dus weer wel.

Op het strand zag ik laatst een groepje jonge vrouwen liggen keuvelen met elkaar. Ook zo iets met mode? Hier en daar een vrouw zonder bovenstukje, altijd de moeite waard om even te kijken. Maar als ik tussen de vrouwen er eentje zie liggen met een minuscuul bikinibroekje waarbij je bijna… um… de Heinenoordtunnel in kan kijken, als u snapt wat ik bedoel. En aan de binnenkant van haar dij zie ik een touwtje van een tampon uit het broekje steken, dan mag ik van mijn vrouw absoluut niet wijzen. Want wijzen is niet netjes. Maar als ik aandring om het haar ook te laten zien krijg ik een por in mijn zij.

Op de terugweg van mijn boodschappen zie ik dat de natuur geniet van de afwisseling regen, zon, regen, zon. Alles is groen. Het gras groeit hard. Bomen zitten in nieuw groen blad. Alles maakt zich klaar voor de zomer.

Een merel fluit in de tuin.

 

Geef een reactie

