Moeiteloos een fysieke brief schrijven en versturen

Moeiteloos een fysieke brief versturen

Dit bericht las ik in een artikel van Niels Gouman. Een man die specialist is in het besparen van tijd van de ondernemer. De tekst heb ik aangepast naar mijn eigen situatie.

Moet u ook wel eens communiceren met van die ouderwetse bedrijven? Van die bedrijven die ervan overtuigd zijn dat een brief op papier op de één of andere manier meer indruk zou maken dan wanneer u dezelfde brief per mail of iets dergelijks zou versturen. Stiekem heb ik een hekel aan zulke bedrijven. Of misschien niet per se aan die bedrijven, maar zeker aan het gedoe. Fysieke brieven zijn gedoe, dat moet makkelijker kunnen.

Heeft u er wel eens over nagedacht hoeveel werk het eigenlijk is om een brief op de post te doen? Even een schetsje:

  1. Brief opstellen op de computer
  2. Brief printen
  3. Papier bijvullen
  4. Foutmelding wegklikken en nogmaals proberen te printen
  5. Op het geprinte resultaat ontdekken dat je inkt bijna op is en er dus een paar regels wegvallen
  6. Inkt bijvullen, nog eens printen
  7. Geprinte brief dubbelvouwen (oppassen dat je geen vervelende papier snee oploopt!)
  8. Brief in envelop doen
  9. Smerige lijm van envelop likken, zodat u hem dicht kan doen
  10. Adres op envelop schrijven of apart nog een label uitprinten en op de brief plakken
  11. Smerige lijm op postzegel likken, zodat u die op envelop kan plakken
  12. Envelop met geprinte brief, postzegel, én adres, meenemen naar buiten.
  13. Loop naar het einde van de straat om het hele pakketje in een grote hangende doos te gooien

Als alles een beetje meezit zijn het al snel 13 stappen die u moet doen. En los daarvan moet u nog weg van uw werkplek ook, anders komt die brief nooit in die grote brievendoos aan het eind van de straat. Erger nog: Wat als het zo’n vieze koude natte sneeuw winter is, dan moet u daar doorheen.

Tijd voor een beter proces. Teveel gedoe betekent bijna altijd: Automatiseren die handel. Stel u nou voor dat u een assistent zou hebben die alles vanaf stap 2 voor u overneemt, zou dat niet verdomd handig zijn? Nou gelukkig voor ons ként Niels zo’n assistent! Postbode.nu heet ze, en het is een schat!

Hoe werkt het?

  1. Zorg dat u een account hebt bij Postbode.nu
  2. Sla de digitale brief op als PDF (elke fatsoenlijke tekstverwerker kan dit)
  3. Upload uw PDF’je naar Postbode.nu
  4. Vertel Postbode.nu waar de brief heen moet

Verdomd handig dus. Niet alleen voor ons luie mensen, maar ook bijvoorbeeld voor uw grootmoeder die slecht ter been is.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s